Efter att Hustvättarna i Sverige AB anlitade Eniro att ta hand om företagets Digitala Närvaro så har Hustvättarna etablerat sig som marknadsledande inom sin bransch.
Något år efter att företaget Hustvättarna hade grundats insåg företagets verksamhetsledare Marcus Öhrn vikten av digital marknadsföring. Som småföretagare hade han själv varken tid eller tillräcklig kunskap för att tackla problemet.
– Precis som inom företaget så vill man hitta personer eller i detta fallet partners som är bäst på de dem gör, säger Marcus Öhrn.
Nästan alla känner till namnet Eniro men få känner till företagets bredd. Detsamma gällde Marcus Öhrn när han först genom sitt nätverk kom i kontakt med dem. Många känner till Eniro som en sida att söka efter nummer på. Men företaget idag är mycket mer än så. En ständigt växande del är digital marknadsföring, särskilt med fokus på småföretagare, vilket är den del av näringslivet som Eniro länge har jobbat tillsammans med.
– Men Eniro är inte bara ett företag som jobbar med digital marknadsföring. Vi ser dem som vår partner, och en instrumental del i vår verksamhet. De ser till att hålla vår digitala närvaro flytande, med såväl annonsering, sökmotoroptimering och nödvändiga justeringar på hemsidan, säger Marcus Öhrn.
Hustvättarna är baserat i Malmö och är ett företag specialiserat på hustvätt, fasadtvätt, taktvätt och takmålning. Bland företagets kunder finns egnahemsägare, bostadsrättsföreningar så väl som stora fastighetsföretag och butikskedjor. Under de år som de samarbetat med Eniro har företagets tillväxt ökat markant.
– Den främsta styrkan Eniro har är att de har kapaciteten att leverera även när kraven ökar och vår egen verksamhet växer. Det känns tryggt och stabilt!
Andra avgörande faktorer till att Hustvättarna valt att jobba med Eniro som Marcus Öhrn tar upp är den professionella inställning som genomsyrar företaget samt den personliga kontakten. Hustvättarna har länge haft samma kontaktperson på Eniro och hon har lärt känna företaget och dess behov väl. På frågan varför väljer ni att jobba med Eniro svarar han “för att de helt enkelt är bäst på det dem gör”.
– Det är detaljerna som avgör, och där sticker Eniro ut med sin kompetens och förmåga att lyssna och ta fram exakt det vi är i behov av baserat på goda analyser och hög service.
Sedan Hustvättarna startade sitt strategiska samarbete med Eniro har deras positionering online etablerat företaget som marknadsledande. Det positiva utfallet på annonseringen har överträffat alla förväntningar på resultat. Tillströmningen av kunder till deras hemsida fortsätter i ökad takt.
– Men vi ser också att kvalitén på våra kunder har ökat. De som hittar till oss har högre relevans och förfrågningarna som vi får in är mer träffsäkra. Eniro är bäst på det dem gör, och för oss har det inneburit att vi har sparat tid, effektiviserat och tydliggjort vår Digitala Närvaro och i slutändan gör det att vi säljer mer och tjänar mer pengar, säger avslutningsvis Marcus Öhrn, verksamhetsledare på Hustvättarna.
På vår sida får du veta mer om hur Eniro jobbar med marknadsföring och i vår Närvarokoll kan du gratis testa vilken information som sprids om ditt företag på nätet.
Ditt företag är unikt, därför bör din
marknadsföring också vara det.
Ska vi hjälpa dig att synas online?