Traditionell marknadsföring har i allt större grad fått ge vika för kundomdömen, både betalda som obetalda. Värdet av andra kunders åsikter är större än den betalda annonsen, och värdet av den populära bloggarens uttalande kan inte ignoreras. Köpprocessen börjar i allt större utsträckning på Internet. Vare sig det rör sig om varor eller tjänster, eller…
Läs mer
Få tips och nyheter inom
Planerar du att ta bilen när ni skall ut och resa med familjen under höstlovet? Då kan du få extra hjälp att planera resan av Eniro, som har gjort trafikflöden och trafikstörningar tillgängliga på sina kartor. Vill du undvika köer på motorvägen och störande vägarbeten när du kör genom Sverige? Då kan du få hjälp…
Läs mer
Vad skiljer de företag som lyckas från de som inte lyckas inom sociala medier? Vi har sorterat ut de fyra viktigaste sakerna att tänka på när ditt företag agerar i sociala medier. Läs om dem här och låt dig även inspireras av några exempel från verkligheten: fyra företag som nått framgång på sociala plattformar.
Tillsammans med Sqore lanserade vi i våras innovationstävlingen Eniro Tech Challenge. Genom tävlingen ville vi hitta nya innovationer och drivna entreprenörer att samarbeta med och utveckla Eniros erbjudande. Förebild för tävlingen var projektet Eniro Navigation (vår gratis GPS-app som fungerar offline) som lanserades på cirka 3 månader tillsammans med portugisiska nDrive. I fredags gick finalen…
Läs mer
Har du upplevt att kunder kommenterar eller recenserar ditt företag på nätet? De flesta företag har erfarenhet av det idag eftersom det är en växande företeelse. Allt fler kunder väljer att kommentera och recensera företag, produkter och tjänster på nätet. Och ännu fler läser dessa för att få vägledning inför ett köp. Läs och begrunda den här statistiken: