Bra recensioner och omdömen är hårdvaluta online – men vad många företag inte vet är att företagsinformation i många fall kan vara minst lika värdefullt. Så vad händer när informationen på internet är inkonsekvent och rörig? Upptäck det den hårda vägen eller lös problemen redan idag. Tyvärr har många stora företag satt i system att…
Läs mer
Få tips och nyheter inom
Det verkar som att ett kallt krig är på uppsegling mellan två av världens största techjättar. I ena ringhörnan hittar vi Apple och i den andra Facebook. Men vad handlar det egentligen om, och vad händer med annonseringen online när spelreglerna plötsligt ändras? Apples operativsystem för mobiltelefoner, iOS, uppdateras konstant med allt från buggfixar till…
Läs mer
Glömmer du bort att dina kunder tycker saker om ditt företag online? Då kan det vara dags för dig att ta tillbaka kontrollen över ditt varumärke på forum, i kommentarsfält och omdömessajter. Det kan vara direkt dåligt för ditt företag om du tappar kontrollen över vad som sägs och tycks om ditt företag online. Det…
Läs mer
Det finns många sätt att bedöma huruvida en webbplats är bra eller dålig, i följande artikel kommer vi dock främst titta på frågan ur ett sökmotoroptimerings-perspektiv. För även om ditt företag har en ny hemsida så har det visat sig att även dessa kan ha sina allvarliga brister. Frågeställningen “varför är det dåligt att inte…
Läs mer
Visste du att ditt företag troligtvis inte har en tillräckligt ny hemsida? Men vad betyder det egentligen och varför är detta dåligt? Om hela ditt företags digitala närvaro hänger på en sjöoduglig webbplats från internets begynnelse så är det troligtvis inte konstigt att ditt företag sjunker allt djupare ner i Googles sökresultat. Men varför är…
Läs mer