Det finns ett jättesug efter cyklar just nu, men konkurrensen i branschen är hård. Så även om man är cykelaffären på orten krävs digital närvaro. ”Det är vårt främsta skyltfönster”, menar cykelfantasterna och egenföretagarna Johan och Kris på Cykelcenter i Södertälje. Eniro träffade dem för att prata om cyklar, entreprenörskap och hur de gjort för att öka trafiken till sin hemsida.
Läs mer om hur Johan & Kris jobbar med sin digitala marknadsföring
Kris Leyland och Johan Folkare
Företag: Cykelcenter.
Bor: Södertälje resp. Trosa.
Ålder: 41 resp. 36.
Familj: Kris har fru och dottern Selma, 5. Johan har sambo, dottern Liva, 2,5, och Ebbe, 4 månader.
Bakgrund: Kris har tidigare jobbat på tryckeri och budfirma. Johan har jobbat på en däckfirma.
Favoritplattform för marknadsföring: Google. ”Det är där folk börjar leta.”
Egna cyklar: Kris har fem cyklar av olika typ, Johan har för tillfället två, ”men jag brukar ha tre”
Eniro har hjälpt dem med: Google-annonsering, Högre ranking på Eniro, Ökad synlighet på internet.