Det finns ett jĂ€ttesug efter cyklar just nu, men konkurrensen i branschen Ă€r hĂ„rd. SĂ„ Ă€ven om man Ă€r cykelaffĂ€ren pĂ„ orten krĂ€vs digital nĂ€rvaro. âDet Ă€r vĂ„rt frĂ€msta skyltfönsterâ, menar cykelfantasterna och egenföretagarna Johan och Kris pĂ„ Cykelcenter i SödertĂ€lje. Eniro trĂ€ffade dem för att prata om cyklar, entreprenörskap och hur de gjort för att öka trafiken till sin hemsida.
LÀs mer om hur Johan & Kris jobbar med sin digitala marknadsföring
Kris Leyland och Johan Folkare
Företag: Cykelcenter.
Bor: SödertÀlje resp. Trosa.
Ă
lder: 41 resp. 36.
Familj: Kris har fru och dottern Selma, 5. Johan har sambo, dottern Liva, 2,5, och Ebbe, 4 mÄnader.
Bakgrund: Kris har tidigare jobbat pÄ tryckeri och budfirma. Johan har jobbat pÄ en dÀckfirma.
Favoritplattform för marknadsföring: Google. âDet Ă€r dĂ€r folk börjar leta.â
Egna cyklar: Kris har fem cyklar av olika typ, Johan har för tillfĂ€llet tvĂ„, âmen jag brukar ha treâ
Eniro har hjĂ€lpt dem med: Google-annonsering, Högre ranking pĂ„ Eniro, Ăkad synlighet pĂ„ internet.