kvinna i soffa med laptop
2 minuters läsning

Hemsidan är avgörande för hur folk uppfattar ditt företag, dina tjänster och produkter. För att få nya kunder och bygga ett förtroende hos dem bör din hemsida vara den digitala plattform du ägnar mest uppmärksamhet åt.

Du vet säkert själv hur det är när du går in på en hemsida; om den ser ut att inte ha blivit uppdaterad på några år, är svår att navigera på eller ger ett allmänt oseriöst intryck så lämnar du förmodligen sidan ganska snabbt, eller hur? Generellt så har besökare blivit svårare att fånga och hålla kvar. Idag finns oändligt mycket information online och vi har lärt oss att sålla bort sådant som inte fångar vår uppmärksamhet direkt.

Vad bör du tänka på?

Vi har listat några saker som kan vara bra att ha i åtanke när du arbetar med att göra din hemsida mer attraktiv för dina besökare:

  • Ha ett mål med hemsidan – vilket syfte ska den fylla för dig och för dina besökare?
  • Visa vem du är – var transparent och ärlig!
  • Se till att det är lätt för besökaren att kontakta dig
  • Var noga med att tydligt visa vilka produkter/tjänster du erbjuder och hur man köper dem
  • Fyll din hemsida med bra innehåll både i form av text, bild och video
  • Se till att hemsidan är mobilanpassad och lättnavigerad
  • Sökmotoroptimera din hemsida – så att folk enkelt hittar den på exempelvis Google eller Bing

Rent generellt kan man tillägga att en omodern och dåligt genomtänkt design på din hemsida är mer trolig att förlora trafik och generera lägre konvertering, jämfört med en genomtänkt webbplats med en design som tilltalar dina användare.

Varför inte testa hur bra ditt eget företags hemsida egentligen är? Det gör du enkelt här.
Behöver du hjälp med att göra den ännu bättre? Hör gärna av dig till oss på Eniro, så kan någon av våra duktiga experter hjälpa dig att förbättra just ditt företags hemsida!


Och vill du veta mer redan nu, så kan du spana in vårt senaste webinar om hur du skapar en superhemsida i spelaren nedan.

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata