, ,

Så får Erik företaget att växa
med Google Ads och Eniro

Mobil visar Google Analytics för att illustrera fördelarna med Google Adwords

Det är en spännande utmaning som står för dörren för Bromma-företaget Stans-Service AB. Med ett ökat fokus på digital marknadsföring vill man nå ut till både nya och gamla kunder.
– Vi jobbar med att bli mer synliga digitalt, säger Erik Westerdahl, VD.

Stans-Service AB hjälper sina kunder – som främst återfinns inom tryckeri- och elektronikindustrin – att tillverka stansformar/stansverktyg, präglings- och tryckklichéer. Företaget stansar och skär även isolering och packningar i gummi, plast, skumplast, papper, kartong och gummi.

– Vi kan garantera en hög kvalitet och snabb leverans till konkurrenskraftiga priser, tack vare att vi har allt under samma tak. Hela processen från CAD-ritning till skärning av prov, tillverkning av verktyg till stansning av färdig produkt, berättar Erik Westerdahl, VD på företaget.

Nya affärer med sökordsannonsering

Stans-Service AB har verkat i Bromma sedan 1956 och flyttade förra året till nya större lokaler på Ulvsundavägen 174 i Bromma. Marknadsföringen har förändrats mycket sedan 50-talet. I dag ligger utmaningen i att nå ut digitalt.

– Vi jobbar med att bli mer synliga digitalt. Därför kommer vi att förnya vår hemsida och förbättra sökbarheten. Detta för att både våra nuvarande och potentiella kunder ska hitta till oss och köpa våra tjänster och produkter. I dag finns vi inte i sociala kanaler som Facebook och det har vi planer på att göra framöver. Erbjudandet kommer också att uppdateras eftersom vi köpt ett nytt bolag som vi ska börja marknadsföras under våren.

På vilka sätt har Eniro kunnat hjälpa er?
– Eniro har hjälpt oss med att öka vår synlighet digitalt med sökordsannonsering, Google Adwords*, och de har också stöttat oss med en enklare uppdatering av hemsidan för att få ett modernare och attraktivare innehåll och uttryck.

Vilka resultat har samarbetet gett hittills?
– Det har gett oss nya affärer under året. Vi har både fått fler förfrågningar och nya kunder via hemsidan. Vi ser att insatserna ger resultat.

Hur har ni jobbat för att nå dit?
– Vi har haft en allt tätare kontakt med Eniro under året och samarbetet fungerar väl. Efterhand vi sett resultat av insatserna har vi utökat både annonsering och sökordsoptimering.

* Fr.o.m. juli 2018 har Google bytt namn på Adwords, produkten heter nu Google Ads.
Den här intervjun har tidigare publicerats i Eniros årsredovisning.