Marcus Öhrn, verksamhetschef på Hustvättarna i Malmö
4 minuters läsning

”Den digitala publiken är tuff och man har inte råd med för många misstag”, säger Marcus Öhrn, verksamhetschef på Hustvättarna i Malmö. Han vet vad han pratar om, för om det är något som Hustvättarna specialiserat sig på så är det tuffa förutsättningar.

I dag erbjuder Hustvättarna flera olika tjänster inom tvätt och renhållning och kan med sin specialistkompetens även tvätta bort kraftigt nedsmutsade och förorenade ytor.
“Vi håller hus och fastigheter i toppskick helt enkelt”, säger Marcus Öhrn.
Att hålla samma höga nivå på företagets digitala marknadsföring var en självklarhet. Eniros affärsområde blev lösningen.

Hustvättarna har sedan tidigare en väl inarbetad digital strategi där fokus bl.a. legat på att aktivt arbeta med social proof, det vill säga fokusera på kundomdömen och recensioner online. På hemsidan låter man de 5 starka stjärnorna som företaget fått från recensenter på sidor som Eniro, Google och Facebook tala sitt tydliga språk.

Att likt Hustvättarna aktivt arbeta med omdömen online är viktigt av flera anledningar:

  • dels skapar du kontinuerligt nya brand ambassadors, d.v.s. stammisar som utan extra kostnader för dig gärna pratar gott om ditt varumärke
  • dels ökar du möjligheterna att påverka ditt företags synlighet online, detta då positiva omdömen som konstant fylls på med nya omdömen påverkar din sökmotoroptimering i en positiv riktning (se gärna vårt webinar i slutet av artikeln)

”Ingen som kunde matcha Eniro”

I kombination med Hustvättarnas varumärkesvårdande kundstrategi så har man även valt att abonnera på digitala kampanjprodukter från Marketing Partner.
“För en entreprenör som jag själv finns tyvärr varken tid eller kunskap att ta hand om den digitala marknadsföringen på egen hand. Den personliga kontakten, rådgivningen och servicen som Eniros Marketing Parter levererat har varit riktigt bra. För oss handlar det om bäst ‘value for money’. I jämförelse med andra alternativ fanns det ingen som kunde matcha Eniro. Tid är pengar och jag upplever att Eniro har en samlad och bred kompetens inom flera områden som ger oss det mervärde inom marknadsföring som vi på Hustvättarna söker.

För oss handlar det om ’best value for money’

Vad hade ni för förväntningar på samarbetet med Eniro?
”Ska jag vara helt ärligt så kände jag en viss nervositet från början. Men jag har hela tiden varit övertygad om Hustvättarnas kapacitet. Efterfrågan på våra tjänster har bara ökat för varje år, så för mig har det handlat om att dels kunna leverera på den ökade efterfrågan och dels se till att ännu fler kunder når oss via vår marknadsföring – och det har de gjort. Vi har haft en väldigt positiv och framgångsrik utveckling med det upplägg vi har genom Eniro.

Etablerad aktör

Hustvättarna har siktet inställt på expansion och tillväxt. I dag arbetar man mer kundanpassat med sin marknadsföring, då kundportfolion innehåller en bred blandning av företag och privata kunder.
”Vi har en mycket större digital närvaro idag jämfört med för några år sen. Sen gäller det att vara vaken på förändringar och behålla förmågan att vara flexibel så att man kan anpassa sig efter hand. Det är en styrka som Hustvättarna har. Vi försöker följa strömningarna och tänka modernt, hitta nya vägar och ligga steget före konkurrenterna, säger Marcus Öhrn.
”Vi är en etablerad aktör på marknaden med absolut bäst omdömen sedan flera år och nu vill vi förstärka vår position som ett av de främsta företagen inom vår bransch och bli det självklara valet för kunderna.”

Vilka är utmaningarna när man väljer marknadsföring som småföretagare?
”Man kan inte synas överallt. Satsa pengarna där man vet att det fungerar och utveckla det över tid. Och känner man sig osäker så finns det experter på Eniro som kan hjälpa till. Genuint och tydligt är ett bra riktmärke för oss på Hustvättarna.


Vill du veta mer om omdömen och hur viktiga de kan vara för ditt företag och er digitala marknadsförings-strategi? Kolla in vårt webinar nedan.

av

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata