Styr upp hemsida och öppettider så du kan ta semester
2 minuters läsning

Oavsett om du jobbar i sommar eller befinner dig på en sandstrand i Grekland så är det viktigt att dina kunder får ett bra intryck av ditt företag. Du kanske är på semester, men ditt företag är synligt på internet vilket betyder att du har öppet dygnet runt oavsett årstid. Kolla vår checklista nedan för att garantera en digital sommar för dig och ditt företag under juli och augusti.

1. Sommartider hej hej

Har du andra öppettider i sommar? Se till så kunder som letar efter ditt företag möts av korrekta uppgifter genom att uppdatera din företagsinformation på internets viktigaste sidor. Med Uppdaterad Online kan du till exempel snabbt ändra och ta kontrollen över din information på sidor som Facebook, Eniro, Yelp och Google. Med Uppdaterad Online kan du också bevaka ditt företags omdömen från ett och samma ställe. Kolla här hur du snabbt och enkelt kommer igång med Uppdaterad Online.

2. Var bäst, bli bäst

Sehr gut! Trés bien! För vissa företag är sommaren den mest hektiska perioden. Oavsett om dina kunder bor i närområdet eller är tyska turister på genomresa så är det viktigt att tänka på kundupplevelsen. Hälften av dina potentiella kunder kommer välja bort ditt företag om du inte har 4 eller 5 i betyg på sajter som Eniro, Google och Tripadvisor. Glöm inte bort kundservicen i sommar.  Fler positiva omdömen leder till fler kunder och kan också påverka din synlighet på nätet. Här spelar även punkt 1 ovan in. Om ditt företag till exempel har sommarstängt varje torsdag och fredag så är det viktigt att detta är uppdaterat online, annars kommer det garanterat påverka kundupplevelsen negativt.

3. Viktiga ingredienser för en digital sommar

Din hemsida kan fortfarande locka besökare trots att du hängt upp ”Stängt för semester”-skylten. Det är därför vi har tagit fram Hemsidekollen. Med Hemsidekollen kan företagare kolla hur bra deras hemsida faktiskt är på att attrahera nya och gamla kunder. Kolla hemsidans hastighet, mobilanpassning och synlighet. Tre viktiga ingredienser för en sömlös kundupplevelse. Är du inte helt nöjd med resultatet? Vi har flera vassa hemsidor i vårt lager för den företagare som vill uppdatera sin webbsida.

4. Koppla av genom att koppla ner

Och njut! Sommaren är kort. Ju mer du förbereder din digitala närvaro inför semestern, desto smidigare blir det när du kommer tillbaka utvilad och laddad inför hösten. Ställ in autosvar på mejlen, stäng av mobilen och luta dig tillbaka och koppla av på riktigt!

Med förhoppningar om en solig sommar!

av

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata