3 av 10 kunder uppger att de väljer bort företag som har felaktig kontaktinformation på internet. Därför har vi nu gjort det enklare för företag som inte är Eniro-kunder att uppdatera sina uppgifter på Eniro.se. Allt du behöver är Bank-ID.

Nyligen släppte vi funktionen ”Uppdatera dina uppgifter” på Eniro.se. Genom att klicka på länken så kan de företag som inte är Eniro-kunder enkelt skicka in förslag på ändringar gällande till exempel telefonnummer, adress och öppettider. Du signerar sedan dina förslag via Bank-ID och så slår dina ändringar igenom.

Fel information = färre kunder

På så sätt behöver du inte längre gå via Eniros kundservice för att kontakta oss om önskade ändringar på din profilsida. Genom att snabba upp hela processen så  riskerar du inte att dina kunder får fel information gällande dina öppettider under till exempel sommaren eller högtider som jul och nyår. Det visar sig nämligen i en studie utförd av Yp.com att så mycket som 32% av kunderna uppger att de väljer bort företag som har felaktig kontaktinformation på nätet. Så det är viktigt att den information som möter dina kunder, oavsett om det är på Facebook, Eniro, din hemsida eller på Google My Business är korrekt och konsekvent.

För Eniro-kunder så är det fortfarande via Mitt Eniro och Närvarokollen som man enklast själv uppdaterar sina uppgifter. Vill du uppdatera uppgifter? Kolla nedan för att se hur du gör.

av

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata