I den här videon hälsar vi på hos Garo Melki som är stolt grundare av Östermalmsgrillen i Stockholm. Garo har drivit grillen sedan 80-talet och har outtröttligt fortsatt att hela tiden utveckla verksamheten. Från den klassiska mosbrickan har hans utbud utvecklats i takt med nya tidens smaker och numera kan du äta en fantastisk smash-burgare hos Garo.

Burgaren gör hans son och andra anställda av högrevsfärs av prima kvalité. För Garo är det viktigt att allt görs från grunden. Den inställningen till maten har skapat en burgare som smak- och hantverksmässigt gott och väl konkurrerar med andra, mer välkända hamburgerrestauranger. Och det var just där som Garo och Östermalmsgrillens utmaning låg en gång i tiden, innan han tog hjälp av Eniro. Hur gör man för att sticka ut och bli igenkänd av potentiella kunder som är på sugna på burgare? Med Eniros hjälp har Östermalmsgrillen inte bara fått en välfungerande hemsida, utan också marknadsföring på till exempel Instagram och Facebook. Garo har de senaste två åren märkt av en ökning i grillens omsättning och ser att fler nya, obekanta kunder dyker upp. Till och med folk från andra länder som bara är och turistar i Stockholm har tagit sig till hans grill efter att de blivit nyfikna på hans burgare genom annonser i sociala medier.

Tack Garo för att du tog emot oss och visade oss din fina verksamhet!

Här kan du läsa mer om hur andra småföretagare lyckats med sin digitala marknadsföring!

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata