Vad tycker kunderna
om ditt företag?
Kolla vad kunderna lämnar för omdömen* online
– få en kostnadsfri rapport!
Rapporten är för närvarande baserad på omdömen från Google, Facebook och Bing – fler källor kommer läggas till.
Kolla vad kunderna lämnar för omdömen* online
– få en kostnadsfri rapport!
Rapporten är för närvarande baserad på omdömen från Google, Facebook och Bing – fler källor kommer läggas till.
Visste du att nästan 10 av 10 kunder kollar omdömen online när de är på jakt efter lokala företag? Om du har som mål att bygga upp ditt företags närvaro online, skapa en lojal kundbas och förbättra din försäljning så är det viktigt att inse att omdömen kommer att hjälpa ditt företag att växa och att de därför bör vara en del av ert företags digitala strategi.
Dina kunders omdömen kommer att hjälpa dig skapa varumärkes-ambassadörer, hitta nya utvecklingsmöjligheter för din verksamhet och samtidgt påverka den strategiskt viktiga lokala SEO:n.
Visste du att ju bättre betyg och omdömen du skyltar med online desto mer ökar klicken till din hemsida? Företag med 5 stjärnor på Googles Local Pack ser i regel en ökning med 25 procent av antalet klick jämfört med om de bara hade haft 3 stjärnor. Med ett växande antal klick så ökar också chansen att ditt företags webbplats kommer att ranka högre, vilket leder till fler kunder och mer försäljning.
Med vår tjänst Synlighet på Internet får du tillgång till ett flexibelt verktyg som gör det möjligt för dig att hålla koll på det som sägs om ditt företag online. Du får samtidigt total kontroll över din företagsinformation på över 30 viktiga sidor.
Så hur får man fler kunder att lämna omdömen? Det finns ju det väldigt enkla knepet att faktiskt fråga en kund som har besökt er verksamhet eller nyttjat era tjänster om de kan tänkas lämna ett omdöme. Träffar du aldrig dina kunder fysiskt? Lägg in en uppmaning om att kunden kan lämna ett omdöme när du mejlar ut ett tack-mejl eller digitala kvitton.
Ju bättre omdömen du får desto större är sen anledningen för dig att bädda in omdömen på din sida.
Vill du veta mer om omdömen online, hur man besvarar en arg kommentar eller ser skillnad på ett riktigt eller falskt omdöme? I vårt webinar nedan berättar vår expert om allt du kan tänkas behöva veta om omdömen och hur dessa påverkar svenska småföretag.