9 av 10 kunder väljer bort företag med dåliga betyg online. Därför lanserar vi nu omdömen på tjänsten Synlighet på Internet , så att du enkelt kan hålla koll på vad dina kunder tycker om ditt företag!
Omdömen online kan ge en bra fingervisning om hur dina kunder upplever ditt företag. Vare sig de är av positiv eller negativ karaktär, så kan du få nyttig information om just din verksamhets styrkor och förbättringspotential. Se dem som vägvisare som kan hjälpa dig att utvecklas och bli ännu bättre!
Mer läsning: Hur påverkas dina sociala medier av “micro-moments” och Guldlock?
Varför är det viktigt att ha koll på dina omdömen online?
Jo, inte minst för att omdömen kan påverka din SEO. Google gillar nämligen recensioner och ju fler du har, desto troligare är det att du hamnar högt upp i kundens sökfält. Dina potentiella kunder är dessutom med stor sannolikhet experter på att botanisera bland recensioner och omdömen innan de fattar beslut om vilket företag de ska anlita eller handla ifrån. Dåliga omdömen och låga betyg kan i värsta fall få kunden att helt scrolla förbi dig till förmån för en konkurrent vars snittbetyg är högre.
Nu blir det enklare för dig att hålla koll på dina recensioner
Vad som dock kan upplevas som lite krångligt är att som företagare behöva hålla koll på alla omdömen som publiceras på olika webbsidor. Vår tjänst Synlighet på Internet ger dig nu en samlad översikt över dina viktigaste omdömen på de fyra stora plattformarna, Google, Facebook, Tripadvisor och Foursquare – på ett och samma ställe. På så vis blir det lättöverskådligt för dig att hålla koll på vad dina kunder tycker om ditt företag, så att du enkelt kan dra nytta av denna information och på bästa sätt utnyttja din fulla potential!
Så hur gör du? Det är som sagt väldigt enkelt – du kommer att hitta dina omdömen samlade i en tydlig översikt i din kundportal Mitt Eniro.
Artiklen fortsätter under bilden…

Så här kan det se ut när du är kund hos oss och använder vår kundplattform Mitt Eniro.
Fördelarna med omdömen samlade i ett verktyg:
- Få full koll på vad som sägs om ditt företag online
- Omdömen från de största plattformarna samlade på ett och samma ställe
- Lättillgängligt för dig via Mitt Eniro
Tips! Var inte rädd för att be kunder recensera ditt företag. Studier visar att företag som aktivt tillfrågar sina kunder om att lämna omdömen ofta har ett högre snittbetyg än de som bara sitter och väntar på att kunden självmant ska göra det.
Är du inte kund hos oss men vill veta mer om Synlighet på Internet? Klicka på länken! Vill du istället veta mer om omdömen och varför de är bra för dig? I spelaren nedan pratar vi om vanliga misstag företagare gör och från 11.45 pratar vi specifikt om recensioner (ca 5 min långt).