Eniro och globala stadsguiden Yelp har inlett ett samarbete kring omdömen på restauranger. Därmed utökas Eniros redan hundratusentals omdömen med omdömen från världens största stadsguide online – där så kallade “yelpare” hittills skrivit fler än 108 miljoner recensioner.
– Det här ger våra användare ett utökat och mer diversifierat utbud av oberoende recensioner från Yelp. Oberoende och trovärdiga användaromdömen hjälper inte bara konsumenter att fatta rätt köpbeslut, utan är också ett allt mer betydelsefullt konkurrensmedel för lokala företagare, säger Mattias Wedar chef för Nordic Sales på Eniro.
Håll koll på omdömen och din synlighet på internet
9 av 10 läser kundrecensioner
Köpprocessen, gällande varor och tjänster på internet eller i butik, börjar ofta på nätet. Det visar en studie från juli 2015 utförd av BrightLocal i USA och Kanada:
- 92 procent av konsumenterna läser kundrecensioner online.
- 40 procent bildar sig en uppfattning genom att läsa 1-3 recensioner.
- 68 procent får ökad tillit till företaget genom positiva omdömen.
- 13 procent undviker att anlita ett företag som har fått två eller färre stjärnor i betyg.