Läs gärna vår FAQ innan du skickar in din fråga till oss. Där har har vi samlat våra vanligaste frågor.
För frågor angående ditt företag – klicka här!
Så här hanterar vi dina personuppgifter när du fyller i formuläret
Våra vanligaste frågor
Kan jag ändra eller ta bort min profil på Eniro.se?
Ja – och det är väldigt enkelt. Hitta dig själv på eniro.se och klicka på pennan bredvid ditt namn. Du kan även besöka uppdatera.eniro.se/person. Du loggar in med ditt BankID och kan ändra både telefon, adress för att se till att andra hittar rätt information om dig. Du kan också välja att ta bort din profil helt från eniro.se.
Vill du istället ändra uppgifter för ett företag? Det kan du göra här!
Varför behöver jag också bekräfta mig själv med ett engångslösenord
Om vi inte är 100% säkra på matchningen för BankID ber vi om en extra autentisering för att säkerställa att du får göra ändringar profilen
Var får ni information som ni visar om mig?
Vi får informationen från de svenska teleoperatörerna samt folkbokföringen.
Hur kan jag ta bort de länkar från Eniro.se som finns på mig på Google?
Det tar ofta lite tid från det att dina data uppdateras eller tas bort på Eniro.se tills de uppdateras eller tas bort från Google eftersom Google inte uppdaterar deras index så ofta. Läs mer om hur du tar bort information från Google via länken.
Det är fel i vägbeskrivningen. Hur kan jag ändra den?
Vi får vårt ruttdata ifrån Trafikverkets NVDB-databas och kan tyvärr inte ändra det själv. Om du vill göra en felanmälning till dem kan du göra det här: https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket
Det är ett fel på kartan på Eniro.se
Vi hämtar vårt kartdata ifrån externa leverantörer som har Lantmäteriets data som källa. Således har vi tyvärr inte möjlighet att ändra i datat själva. Om du tycker att något inte stämmer på kartan är kan du kontakta Lantmäteriet: https://forbattrakartan.lantmateriet.se/
Min adress visas fel på kartan
Vi köper våra adresser ifrån ett externt företag som i sin tur hämtar sin information ifrån Lantmäteriet. Vi opdaterer disse data dagligt.
Om du tycker att det är något fel på adressen kan du anmäla det till Lantmäteriet: https://forbattrakartan.lantmateriet.se/
Min tomtgräns visas fel på kartan
Vi hämtar våra tomtgränser ifrån de polygoner som Lantmäteriet har i sitt data och publicerar de som de är.
Således har vi inte möjlighet att ändra i datat själva. Om du tycker att det är fel på tomtgränsen är det bäst att du kontaktar Lantmäteriet: https://forbattrakartan.lantmateriet.se/
Hur gör jag om jag istället vill ändra mina företagsuppgifter?
Besök vår sida för kundservice för företag för att läsa mer vanliga frågor och hitta kontaktuppgifter.
Vill du ändra dina uppgifter på Eniro.se? Då kan du enkelt uppdatera dina företagsuppgifter med BankID här.
Tips! Läs mer om hur du uppdaterar dina företagsuppgifter här.