isabelle schoris karriär på eniro

Efter avslutad gymnasieexamen och kurser i ekonomi och projektledning började hon år 2012 på Eniro som säljare. Idag är hon chef över ett team med 18 medarbetare runt om i Sverige. Möt vår grymma Customer Success Manager Isabelle Schori och läs mer om hennes karriär på Eniro. 

“Det är spännande att följa den förändringsresa som Eniro befinner sig i. Jag tror på Eniro, och alla som arbetar här ser ljust på företagets framtid. Vi måste våga vara självsäkra och känna att vi är bäst. För det är vi – vi är bäst på digital marknadsföring”, säger Isabelle Schori. “Vi levererar kvalitet före kvantitet, och det syns på resultaten. Eniros kunder är nöjda, och det ska vi vara stolta över.”

Idag är Isabelle chef över ett team på 18 personer, fördelade mellan huvudkontoret i Stockholm, Växjö och Malmö, som jobbar med produktleverans och kundnöjdhet. “Vi ansvarar för leveransen av det som våra kunder köpt, som ett slags produktionsteam. Vi jobbar med allt från introduktionssamtal till att kampanjerna ska konvertera så bra som möjligt. Vi sökordsoptimerar kundernas webbplatser och hjälper dem att skapa helt nya eller förbättra befintliga hemsidor.”

“Jag älskar att jobba tillsammans med mina redan motiverade medarbetare, att se deras utveckling.”

isabelle schori

Isabelle Schori började sin karriär på Eniro år 2012 som säljare och är nu chef över Customer Success-teamet.

Hur har din karriär på Eniro sett ut?

“Jag började som säljare för att sedan gå över till produktsidan där jag lärde mig allt om den tekniska bakgrunden kring hur man arbetar med annonsering och kampanjer på Google. Sedan valde jag att gå tillbaka till säljet och blev chef över mina tidigare kollegor. Det var lite nervöst i början.”

Innan Isabelle blev chef över Customer Success-teamet jobbade hon som Sales Developer under två års tid. “Tidigare låg vårt fokus på local search och våra egna sajter men idag är merparten av försäljningen inriktad på våra partnerprodukter som exempelvis Google Ads. Min roll var att snabba på den förändringen. Det var givande att följa utvecklingen och se effekten hos såväl säljare som säljchefer.”

Vad är det roligaste med din nuvarande roll?

“Framförallt att få personalansvar igen, jag saknade det i min förra roll. Jag älskar att jobba tillsammans med mina redan motiverade medarbetare, att se deras utveckling. Men också när vi levererar bra resultat till våra kunder och att alla känner sig trygga med att framgångsfabriken fungerar.”

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata