Småföretagare har en otrolig superkraft som de flesta inte använder sig av, konstigt nog. Det är en superkraft som stora företag betalar stora summor pengar för att få tag på. Det vi pratar om är så klart hur väl du känner dina kunder och allt du kan om varför de väljer att köpa av dig.

Informationen ger dig världens möjlighet att göra ditt innehåll superpersonligt och svara på de problem som din målgrupp möter i sin vardag, i ett sammanhang som de kan känna igen sig i. Det kommer göra att du sticker ut och får dina kunder att känna att du förstår dem på ett sätt som dina konkurrenter inte gör.

Vad kan du göra redan idag?

  • En smart grej du kan göra är att fråga dina kunder varför de handlar av dig och vad de skulle säga om de tipsade en nära vän om dig. Använd dig av det de säger i ditt innehåll för att locka nya kunder!
  • Använd bilder med personer som ser ut som de som handlar av dig. Är dina kunder främst unga män bör du se till att det som syns på dina bilder på till exempel hemsidan och i sociala medier är just unga män.
  • Använd dig av allt du vem om dina kunder och anpassa ditt innehåll så långt det går. Är dina kunder 30åriga ekonomer som alla heter Magnus och älskar att sticka på fritiden? Jamen, se då till att Magnusarna kan känna igen sig i det du skriver, säger och gör det tydligt att Magnus handlar hos dig.

Vill du veta mer om trenderna du som småföretagare behöver håll koll på i år? Kolla på webinariet här nedanför och få konkreta exempel på vad du kan göra redan idag för att implementera trenderna i din marknadsföring.

av

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata