Vilken poäng får ditt företags hemsida?

Kolla mobilanpassning, snabbhet och synlighet – helt gratis!

datorskärm som står på ett bord med ett tangentbord och mus bredvid, en växt med kruka står åt vänster om bilden

Vad betyder poängen i rapporten?

Poängen du får i rapporten (1-100) visar tydligt din hemsidas styrkor och svagheter – och vad du kan göra för att öka trafiken till din sida, locka fler kunder och sälja mer.

Rapporten bryter ner din hemsida i delar som mobilanpassning, snabbhet, sociala medier, Google My Business och Core Web Vitals, där varje enskild del kan påverka slutbetyget. Med vår kostnadsfria genomgång av din hemsida mäter vi även rubrik-taggar, SSL (som påverkar din relevans), bilders laddningstid och sidans synlighet i sökmotorer.

Varför behöver jag den här rapporten?

Så mycket som 63% av kunderna vänder sig till företags hemsidor för att kolla upp lokal företagsinformation.

Du bör därför se ditt företags webbsida som den digitala motsvarigheten till din verksamhets fysiska butiker och/eller kontor.Hemsidan måste därför erbjuda en perfekt, sömlös, upplevelse. Visste du till exempel att studier visar att om det tar mer än tre sekunder för din hemsida att laddas klart så förlorar du nästan hälften av dina besökare?

I slutändan handlar det om kundupplevelse: ju snabbare din hemsida är, desto gladare blir kunden.

Varför måste min hemsida vara mobilanpassad?

Mer än hälften av användarna på Eniro använder mobilen för att söka efter företag. Det visar på vikten av att ha en responsiv hemsida.

Det betyder att den är optimerad för att visas bra på de flesta mobila enheter. Ju bättre ditt företags hemsida fungerar i mobilen, desto bättre blir kundupplevelsen.

En mobilanpassad hemsida är även viktigt för din ranking, då sökmotorer rankar responsiva sidor högre än icke responsiva. Med andra ord: Google gillar bra hemsidor!

Därför ska du välja Eniro som partner för din digitala marknadsföring