Hemsida
Från 879 kronor i månaden
Våra experter på digital marknadsföring skapar din nya hemsida tillsammans med dig
Har ditt företag inte den hemsida det förtjänar? Känns den omodern eller långsam, ser den inte bra ut på mobilen eller ger den inte försäljning som du önskar?
Ingen fara, vi gör arbetet åt dig.
När hemsidan är skapad visar vi dig hur du själv enkelt uppdaterar bilder och texter. Du får också löpande statistik över vilka som besöker sig, vad de gör och var de kommer ifrån – allt för att ge dig en chans att serva dina kunder på bästa sätt.
Behöver du hjälp så finns vi där för dig. Du får en lokal kontaktperson som hjälper dig via telefon eller e-post.
Se bra ut på både mobilen och datorn med en ny hemsida
Välj bland fem hemsidemallar, alla optimerade för att framhäva ditt budskap och ge ditt företag en identitet online. Resten ordnar vi.
Vi använder dina bilder för att göra hemsidan personlig, eller hjälper dig hitta material i våra bildbanker.
Fem sidor ingår. Alla våra mallar går att anpassa och att forma om.
Professionell – exklusivt utseende med fem extra sidor, bokningstjänst och en rad engagemangsdrivande funktioner. 349 kr / månad.
Vi har också tjänster som hjälper dig att driva trafik till hemsidan genom annonser samt att ranka högre på söksidor.
Vill du ändra något på din hemsida? Vi kan hjälpa dig med de projekt du själv inte kan fixa. Vid önskemål om uppdateringar som inte ingår i din månadskostnad tillkommer en kostnad per påbörjad timme. Kontakta oss om du vill veta mer.
Fixerad meny
Bakgrundsbild
Mörkt tema
…är perfekt för dig som vill ha en balans mellan tjänster och kontakt.
Fixerad meny
Bildspel
Ljust tema
…är perfekt för dig med flera verksamhetsområden som du vill framhäva.
Kompakt startsida
Undermeny
Ljust tema
…för dig med fokus på att framhäva tjänsterna.
Smal layout
Undermeny
Ljust tema
…för dig med fokus på minimalism.
Bred layout
Undermeny
Mörkt tema
…för dig med fokus på bilder och produkter.
Fem extra sidor ger dig totalt 10 sidor att marknadsföra ditt företag på. Dessutom ingår
en bokningstjänst samt flera funktioner för att öka uppmärksamheten på hemsidan.
Låt dina kunder själv boka tid hos er. Vår bokningsfunktion gör det enkelt för dina kunder och dig att hantera bokning av tjänster. Perfekt för dig som exempelvis är tandläkare, frisör eller driver ett städföretag. Du kan lätt se bokade tider, förfrågningar och om det behövs avboka tider om något kommer i vägen.
Lägg till en rad olika extra funktioner som bidrar till ökat engagemang hos dina besökare. Vill du pusha ett erbjudande lite extra, ha synligare kontaktvägar eller samla in intresseanmälningar? Då är det perfekt att lägga till Engagements på din hemsida.
vid 24 månaders abonnemang
vid 12 månaders abonnemang
vid 6 månaders abonnemang
Vad är egentligen en bra hemsida och varför behöver du bry dig? Hur påverkas din försäljning av en dålig digital kundupplevelse? I detta webbinarium pratar Donny Arnstad på Eniro om hemsidans allt viktigare roll för små- och medelstora företag, om onlinebokning, trovärdighet, digital närvaro m.m. Och så berättar vi om en och annan spännande nyhet.
Presentationen leds av Donny Arnstad.
Vad är skillnaden mellan hemsida och domän?
Hemsidan är den plats som informationen visas på i form av text och bild. Domän är namnet på webbadressen (URL) som hemsidan publiceras på. Exempelvis www.dinhemsida.se.
Ompekning vs Domänflytt?
Vid en ompekning har man kvar sin nuvarande domänleverantör och alla tjänster man har via dem, inklusive e-poster. Väljer man att flytta över domänen till Eniro så ligger domänen hos oss och vi sätter upp samma mejladresser som fanns innan. Obs! Vi erbjuder ingen support kring mailen. Det är viktigt att tänka på att göra en back-up av din mejlhistorik då detta försvinner vid flytten. Vi rekommenderar ej domänflytt om man har andra tjänster som t.ex Skype för företag och bokningstjänster.
Vad händer om min domän ligger kvar hos min nuvarande registrar?
Inget händer, vi gör en ompekning och den nya sidan syns medan den gamla försvinner. Har du mejl kopplat till domänen ligger det kvar hos din nuvarande registrar
Hur ser hemsidesprocessen ut, från beställning till publicering?
Processen börjar med att en expert från Eniro ringer upp dig på överenskommen tid, har du inte en bokad tid skickar vi ut ett mail där du kan välja en passande tid. Under samtalet går vi igenom målet med din hemsida, samt hur du vill att den ska se ut. Det är bra om du i tid till detta samtal förberett material du vill ha på hemsidan. Det är även bra om du har kontrollerat var din nuvarande domän står registerad och om du har alla inloggningsuppgifter du behöver. Baserat på det vi kommit överens om kommer du att få ett första utkast. När du får utkastet är det viktigt att du hör av dig inom fem arbetsdagar med kommentarer och eventuella ändringar. Om vi inte hör något från dig kommer vi att färdigställa sidan baserat på det första utkastet. Efter att hemsidan har färdigställts får du se ett slutgiltigt utkast och kan inkomma med mindre korrigeringar och tillägg innan publicering. Sidan publiceras på avtalad domän. Om vi inte hör något från dig avseende domän kommer hemsidan att publiceras på en subdomän tills vidare.
Kan jag boka en genomgång av min hemsida från Eniro?
Ja. Det gör du enklast genom att kontakta oss på: websitesupport.se@eniro.com alternativt ringa till +46 844 68 91 80.Du kan även ta kontakt med din säljare/kontaktperson.
Hur loggar jag in på min hemsida från Eniro?
Vid publicering av er hemsida så skickas dina inloggningsuppgifter till dig via den mejl du har angett. Du loggar in via länken här nedan: http://login.hemsida.eniro.se/
Hur loggar jag in på mejlportalen?
Du får uppgifter om detta skickat via mail från oss. För att komma åt portalen söker du i webbläsaren på: mail.[dindomän].se för att sedan logga in med uppgifterna du fått.
Hur lägger jag till mejladress?
Det ingår upp till fem e-postadresser som vi registerar hos oss. Kontakta vår websitesupport så hjälper vi dig registera dina e-postadresser.
Vem ansvarar för mina mejladresser?
Det beror på om du har domänen registrerad hos oss eller hos en annan registrar. Ligger domänen hos oss har vi hand om skapandet och handhavandet av mejladresser. Ligger domänen hos en annan leverantör är det de som har hand om mejltjänsterna.