Man med tatueringar på armarna och en keps på huvudet står och meckar med en cykel.

Från glasstillverkning och barberare till vinylskivor och vintagegitarrer. Bland de största lokala hjältarna finns företagarna som förverkligar sina drömmar och därmed bidrar till att ge området och kvarteret runt sig sin speciella prägel. Dessa hyllas nu i en kampanj från Eniro med fokus på vem och vad det är som får närsamhället att blomstra.

De lokala hjältarna står i centrum när vi denna vecka startar vår nya kampanj med fokus på allt från glassproduktion till herrekipering. Det är de små lokala företagarna som får områden och kvarter runt omkring sig att blomstra som hyllas genom personliga berättelser om deras idé och betydelse för närsamhället.

Få närsamhället att blomstra

– Varje verksamhet och varje företag startar med en dröm och vi vill gärna hylla de företagare som har haft modet att förverkliga drömmen och därigenom prägla både deras lokala kvarter som samhället runt omkring oss. Vi går tätt inpå och delar företagarnas berättelser från källare, bakgårdar och butikslokaler. Det handlar om att hylla de företagare som bidrar till att göra skillnad i allas vår vardag, säger Jan Vraagaard Jensen, marknadschef på Eniro.

De utvalda företagarna presenteras i video och bild, aktiveras i sociala medier och läggs i rotation på Eniro.se:s startsida.
– I grunden etablerades Eniro för att hjälpa företag att skaffa fler kunder och därmed stödja deras verksamhet. Det är vårt bidrag till att få närsamhället att blomstra och det vill vi betona med denna kampanj, säger Jan Vraagaard Jensen.

Kampanjen ”Min historia – ditt kvarter” har utvecklats i samarbete med Patchwork Group, som också har producerat filmer och bilder tillsammans med de utvalda företagen.

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata