Googles kontor i New York

Nu byter Google namn på sin annonsprodukt! Google AdWords lanserades för 18 år sedan med målet att göra det enklare för människor att koppla ihop företag med internet. På dessa 18 år har mycket hänt. Med introduktionen av smartphones som iPhone och Android så förändrades användarens online-beteende, där vi idag primärt vänder oss till mobilen, och inte datorn, för att söka online, spela spel, läsa tidningar, använda sociala medier och kolla videos.

Google AdWords och Eniro

Varför byter Google AdWords namn till Google Ads? Det förändrade beteendet hos användare har också öppnat upp helt andra möjligheter för dagens digitala marknadsförare, via olika kanaler, skärmar och format. För att tydliggöra den här ökade bredden av marknadsföringsmöjligheter så byter Google nu namn på AdWords. Läs Googles egen bloggpost om namnbytet här.

Så vad betyder den här förändringen för dig som småföretagare, för Eniro och för Eniros Google AdWords-produkt? Ingenting i princip. Förutom att den från och med idag kommer att kallas för Google Ads. Eniros medierådgivare kommer fortfarande hjälpa våra kunder att nå högt upp i sökresultaten på Google (och Bing) – och du som kund kommer fortfarande kunna bestämma dina egna sökord, din önskade målgrupp och ditt geografiska område. Läs gärna mer om Eniros Google Ads och Bing-produkt här.

Är du nyfiken på framtida nyheter och förändringar på den digitala marknaden, fortsätter gärna läsa vår blogg för de senaste tipsen och nyheter.

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata