Flera exempel på loggor och grafiska profiler

Visste du att en tydlig och genomarbetad grafisk profil kommer att öka omsättningen för ditt företag? Det är nämligen så att ett genomarbetat varumärke som har samma tonalitet och stil i alla kanaler skapar igenkänning och ökad sannolikhet att dina kunder minns och väljer ditt företag framför konkurrenterna.

23 procent. Med så mycket kan din omsättning öka om du ser till att skapa en grafisk profil som är såväl begriplig och klar som konsekvent. Det är väl egentligen inte särskilt förvånande om man betänker att den mänskliga hjärnan processar bilder 60.000 gånger snabbare än ord. Vilket också förklarar varför vi så lätt kan koppla varumärken till specifika färger och former, från Spotify-grönt och Facebook-blått till Nikes “Swoosh”-märke. Det är till och med så att dina färgval påverkar hur många som faktiskt kommer att klicka på knapparna på din hemsida (röd färg är bättre än grön färg enligt den här studien).

… fortsättning följer under bilden …

Flera exempel på hur en uppdaterad grafisk profil kan se ut, inklusive logga.

Detta är exempel på grafiska profiler som Eniro kan skapa åt din verksamhet.

Visuell kommunikation är viktigt för ditt företag – vi har listat några avgörande argument nedan.

5 fördelar med att uppdatera sin grafiska profil

  • 4 av 10 kunder säger att en logga hjälper dem ge en bild av företaget
  • 3 av 4 kunder säger att en logga är det enklaste sättet att känna igen ett varumärke/företag.
  • En tydlig signatur-färg i din logga och grafiska profil ökar igenkänningen med 80 procent.
  • Nästan 5 av 10 kunder förväntar sig att ditt företag har ett professionellt designat varumärke
  • 9 av 10 snabba beslut som kunder tar baseras på färgval

Vill du uppdatera ditt varumärkes ansikte utåt? Kontakta oss så kan vi hjälpa dig ta fram en helt ny grafisk profil.

Grafisk profil för företaget Klara Hem

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata