Hon hade ingen säljerfarenhet innan hon började på Eniro. Efter studenten jobbade hon utomlands inom olika serviceyrken, men nu är hon en självklar del av Växjö-kontorets säljstyrka. Möt vår duktiga säljare Elin Larsson och läs mer om hur det är att jobba på Eniro.
► Spana in Eniros aktuella sälj-tjänster här!
Därför började Elin jobba med försäljning
“Efter några år utomlands var jag redo att flytta hem till Sverige igen. Jag kände att försäljning var en bana jag ville in på och fastnade helt enkelt för Eniros jobbannons – och på den vägen är det,” säger Elin som är en av åtta säljare i sitt team.
Elin var ny inom försäljning när hon började på Eniro i februari 2021, men känner att hon hamnat helt rätt. “Jag flyttade till Växjö för jobbet och jag stormtrivs! Jag brinner verkligen för digital marknadsföring och att hitta de bästa lösningarna för mina kunder. Det är nog det som driver mig allra mest,” poängterar hon.
“Vi är ett härligt gäng med många olika personligheter
och alla peppar varandra!”
Hur är det att jobba på Eniro?
“Jag är en morgonmänniska, så jag är oftast på kontoret tidigt. Det är skönt med ett jobb där man kan vara lite flexibel och planera sin tid. Morgonen inleds med gemensamt säljmöte där vi diskuterar målen för dagen. Ibland kör vi även en omgång ‘Med andra ord’ eller något annat spel så man taggar igång innan det är dags att börja ringa företag.”
På Eniro är arbetsdagen uppdelad på fyra så kallade ring-pass med pauser emellan. Det är ett upplägg som Elin tycker är bra. “Mellan ring-passen brukar vi köra en runda pingis eller ta en fikapaus och snacka. Vi är ett härligt gäng med många olika personligheter och alla peppar varandra. För mig är det viktigt att man kan skratta på jobbet – och det kan vi verkligen här! Och att fira när det går bra håller motivationen uppe,” säger Elin.
Framgångar på Eniro
“När vi som team uppnått våra mål brukar vi hitta på något kul tillsammans. Det kan vara att åka och spela padel, köra en After Work eller middag på restaurang. Det ger ny energi och gör teamet ännu mer sammansvetsat. Det är viktigt att fira framgångar.”
Elin vill även betona vikten av små firanden i vardagen. “Beröm och uppskattning när man gör ett bra jobb är minst lika viktigt – både av chefer och kollegor. Vi är väldigt bra på att glädjas åt och lyfta varandra. Det är inte alls ett sådant där hårt klimat som man kanske ser framför sig i en säljorganisation.”
Hjälp med digital marknadsföring
Vi frågar Elin hur hon skulle beskriva Eniro om företaget vore en person. “Som en lärare,” svarar hon. “Dels för de företag som anlitar oss och vill ha hjälp med sin digitala marknadsföring, men även för oss som jobbar här. Jag har lärt mig så otroligt mycket under mitt år på Eniro och jag utvecklas hela tiden. Man får den stöttning, vägledning och uppmuntran man behöver för att ständigt bli bättre. Så ja – en riktigt bra lärare!”
Låter det spännande?
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba som säljare på Eniro.
Kanske är just du Elins framtida kollega? Här hittar du Eniros aktuella säljtjänster.