Man med gul ryggsäck går upp för trappor
3 minuters läsning

Displayannonsering är först och främst bannerreklam som visar upp ditt företag och dina produkter och tjänster online. Tänk dig den klassiska reklamen i papperstidningen där du köper en bildannons som syns under en specifik tid i en eller flera olika tidningar. Precis så fungerar Display, fast digitalt. Men vilka är egentligen fördelarna med display?

Vi är nog alla överens om att din närvaro online är oerhört viktig för ditt företag. Det är här kunderna hittar dig. Så du måste inspirera och göra folk nyfikna på dina produkter och tjänster – och det är precis vad du gör med displayannonsering. Med displayannonsering påverkar du dina kunder och din målgrupp att välja ditt företag när köpbehovet uppstår. Med branding bidrar du till vad kunderna ska komma ihåg om ditt företag – både medvetet och omedvetet. Och med kontinuerlig marknadsföring säkerställer du att du alltid är TOP OF MIND hos kunden – det vill säga du blir deras naturliga val. Dessa är tre goda skäl att göra displayannonsering och gäller såväl online som i tryckta medier som tidningar. Så varför ska man välja digitalt före print? Kolla nedan!

4 fördelar med display- och bannerannonsering

  1. Stort utbud.

    Med display-annonsering får du tillgång till en typ av marknadsföring som kommer i många olika former och storlekar som kan synas på många olika sidor på nätet, i mobilen, på desktop och på din ipad. Det öppnar upp för möjligheter att skräddarsy dina egna annonser efter dina behov.

  2. Räckvidd

    Displayannonsering ger dig möjlighet att nå väldigt många potentiella kunder, via exempelvis Googles nätverk för display får du tillgång till miljoner sajter direkt via ditt Google Ads-konto. Räckvidd är alltså något displayannonsering är väldigt bra på.

  3. Segmentering

    Oavsett format du väljer så är det en sak som är väldigt viktigt och det är målsättningen för kampanjen. Med displayannonsering är det väldigt enkelt att målrikta annonser väldigt precist mot relevanta målgrupper. Med utgångspunkt i ditt företag och dina tjänster så börjar vi alltid med att definiera era mål och framgångskriterier för er kampanj: “vad exakt är det du önskar att uppnå med din kampanj?” Displayannonsering ger dig möjligheten att träffa rätt publik vid rätt tillfälle på de rätta webbplatserna. Specificera allt från ålder och kön till yrke, inkomst, boende och intressen. I princip finns det oändliga möjligheter för att rikta annonserna rikta in annonser när man kombinerar räckvidd och segmentering.

  4. Mät

    Med displayannonsering är det väldigt enkelt att mäta och hålla koll på sin annonsering. Med tanke på att display är digitalt så har du snabbt och enkelt tillgång till korrekta nyckeltal, oavsett om du vill mäta klick, exponeringar, konverteringar och liknande. I traditionella medier som tidningsannonser så gör du en uppskattning av hur många som har läst tidningen och hoppas att läsarna passerat och kanske fastnat vid annonsen. Med display får du statistiken svart på vitt.

Vill du veta mer om displayannonsering? Klicka på länken eller kolla gärna in vårt webinar om display- och bannerannonsering nedan.

av

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata