3 minuters läsning

Idag använder vi internet på ett helt annat sätt än förr. Då uppstår också nya krav på hemsidor. Faktum är att 6 av 10 potentiella kunder kommer att kolla in din hemsida för att bekanta sig med ditt företag. 3 av 10 säger att de inte kommer att välja ditt företag om det helt saknar en hemsida. Men det räcker ju inte heller bara med att faktiskt ha en hemsida – det måste också vara en bra och väl fungerande sådan. Så, varför bör du skaffa en ny hemsida?

Din officiella informationskälla

Många kan ställa sig frågan om man ens behöver ha en hemsida när det finns så många andra sätt att synas på idag. “Räcker det inte med att finnas på sociala medier?”, är en fråga vi ofta hör.

Men – Din hemsida är din officiella informationskälla. Din webbplats är den enda platsen du som företag äger i den digitala världen. Det är den mest officiella informationskällan om ditt företag, och du har full koll över vad som läggs upp. På Facebook äger du inte din sida, och den kan ändras och förändras helt och hållet när Facebook genomför förändringar på layout och design eller på sina algoritmer. Om du exempelvis har en Google My Business-sida kan vem som helst föreslå och få igenom ändringar i den. Och så funkar det ju som bekant inte på din egen webbplats. Tänk också på att Google alltid prioriterar din mest officiella informationskälla när det handlar om ranking. Därför är det viktigt att inte bara ha en hemsida, utan även ha en hemsida som är väl genomarbetad för att synas.

Vill du veta mer om moderna, mobilanpassade hemsidor?

Ny, modern hemsida = bättre kundupplevelse

Dina kunder kommer att jämföra företag och erbjudanden. Precis som att Google kommer uppfatta din sajt som den viktigaste informationen online om ditt företag så kommer kunderna göra detsamma. Därför är det viktigt att din hemsida är trovärdig, transparent och lättillgänglig. Med en uppdaterad och modern webbplats gör du det enkelt för dina kunder att nå dig. Det kan handla om något så enkelt som en tydlig kontakt-sida med företagets telefonnummer, adress och öppettider. En hemsida är också ett kostnadseffektivt sätt att helt på dina villkor marknadsföra företaget och era produkter och tjänster.

Glöm inte att det ska vara enkelt att uppleva ditt företag. Det ska vara enkelt att köpa av ditt företag. Det ska vara enkelt att få hjälp av ditt företag. Att därför jobba på att eliminera trösklar på din hemsida, definiera styrkor och svagheter kommer bara att gynna dig i slutändan.

Vill du lära dig mer? Spana då in vårt webinar.

https://youtu.be/wJ9p5UJuF40

av

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata