Vi besöker Bahaa Hussein och hans butik Lindhagens Blommor. Bahaa var en gång i tiden en kreativ ung man som drömde om att utbilda sig till arkitekt. Men en dag så fann han en helt oväntad passion. Han skulle hjälpa sin bror i hans blomsterbutik en dag för 20 år sedan. Sedan dess var han fast. 

Kreativiteten kunde han nu använda på ett sätt som han aldrig skulle finna någon annanstans. Han har sedan dess drivit och arbetat i flera butiker, men har nu sedan 13 år tillbaka drivit sin alldeles egna lilla blomsterbutik i Lindhagen på västra Kungsholmen i Stockholm. Passionen och kreativiteten lyser i ögonen när han får skylta om butiken varje morgon.

De fysiska blombutikerna har som så många andra butiksbranscher utmanats ordentligt de senaste åren. Internethandlarna ökar i omsättning och tar mer och större plats i människors medvetande. Livet som småföretagare är svårare än någonsin, tycker Bahaa. ”Man måste finnas överallt”, säger han. Eniro har funnits med i Bahaas medvetande och arbetsliv ända sedan han tog sitt första jobb i brorsans blomsterbutik. Då slog man i Gula Sidorna efter kunder. Idag har Lindhagens blommor med Eniros hjälp fått en ökad närvaro på internet genom sin hemsida och mycket stöttning med SEO för att locka in nya kunder till butiken. Det har verkligen gett resultat, säger Bahaa.

Här kan du läsa mer om hur andra småföretagare lyckats med sin digitala marknadsföring!

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata