Recensioner

Svaret är ja. Det är till och med väldigt viktigt med recensioner. Studier utförda av BrightLocal visar att 85% av kunderna litar på recensioner på nätet lika mycket som en personlig rekommendation. Och hälften av kunderna väljer bort företag som inte har 4 eller 5 i betyg.

Du bör därför aktivt arbeta med dina recensioner, om det så är på Eniro eller på olika sociala medier. Dels bör du ju så klart leverera en grymt bra kundupplevelse, men det är också viktigt att du har för vana att be dina kunder om en recension (de kommer med största sannolikhet göra det om du frågar).

Viktigt med recensioner

Vad ska jag göra om jag får en dålig recension?

Dels är det alltid bra med självrannsakan. Var kundupplevelsen verkligen värt ett högre betyg? Om inte, vad var det som gick snett och kan du kompensera kunden på något sätt. Det viktigaste är att ni åtminstone kommunicerar att ni sett och tagit till er av kundens kritik. I slutändan går de flesta negativa kundupplevelserna att omvandla till en positiv dito. Och dessa kunder kommer troligtvis vara ännu bättre ambassadörer för ditt varumärke.

Visste du att …

    • 97% av kunderna i BrightLocals undersökning läste företags-recensioner online under 2017
    • Positiva recensioner och omdömen får 73% av kunderna att lita mer på lokala företag
    • Kunder uppger att de läser i genomsnitt 7 recensioner innan de litar på ett företag
    • 68% av kunderna gav en recension när de blev tillfrågade av företaget

Läs mer på BrightLocal.

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata