Annonser på
sociala medier

Annonser på
sociala medier

Våra experter kontaktar dig!

    Fler än 9 av 10 svenskar använder sociala medier, vilket skapar såväl tuff konkurrens men också stora möjligheter för marknadsförare.

    Med vår hjälp kan du välja att synas på Facebook, det största sociala mediet i Sverige, eller TikTok, den mest välbesökta webbplatsen i världen. Eller så finns dina nya kunder på världens största professionella nätverk LinkedIn? 

    Annonsering på sociala medier håller ditt varumärke relevant och gör att du syns för din målgrupp. När de är redo att köpa – då köper de från dig, och inte dina konkurrenter. Oavsett budskap, målgrupp eller plattform så står Eniros experter redo att hjälpa dig med din nästa kampanj i sociala medier. 

    Våra experter
    kontaktar dig!

      Våra experter kontaktar dig!

        Fler än 9 av 10 svenskar använder sociala medier, vilket skapar såväl tuff konkurrens men också stora möjligheter för marknadsförare.

        Med vår hjälp kan du välja att synas på Facebook, det största sociala mediet i Sverige, eller TikTok, den mest välbesökta webbplatsen i världen. Eller så finns dina nya kunder på världens största professionella nätverk LinkedIn

        Annonsering på sociala medier håller ditt varumärke relevant och gör att du syns för din målgrupp. När de är redo att köpa – då köper de från dig, och inte dina konkurrenter. Oavsett budskap, målgrupp eller plattform så står Eniros experter redo att hjälpa dig med din nästa kampanj i sociala medier. 

        Vårt erbjudande

        Marknadsföring på en av följande: Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn.

        2995
        kr månad
        • 24 månaders abonnemang
        Populär
        3495
        kr månad
        • 12 månaders abonnemang
        3995
        kr månad
        • 6 månaders abonnemang

        Extra budget

        Öka budgeten för annonsköp. Lägg till från 1000 kr för förbättrad synlighet (varav 20% är serviceavgift).

        Köp flera sociala medier

        Varje extra sociala medium kostar från 2495 kr per månad vid 24 månaders abonnemang (varav 1500 kr är för spend).

        Extra budget

        Öka budgeten för annonsköp. Lägg till från 1000 kr för förbättrad synlighet.

        (varav 20% är serviceavgift).

        Köp flera sociala medier

        Varje extra sociala medium kostar från 2495 kr per månad vid 24 månaders abonnemang (varav 1500 kr är för spend).

        Utökad kampanj

        Välj om du vill annonsera på flera plattformar samtidigt, från 2495 kr per månad (varav 1500 kr är budget för annonsköp)

         

        Detta ingår

        LinkedIn 

        TikTok

        Twitter

        Facebook

        Instagram

        Därför ska du välja Eniro som partner för din digitala marknadsföring

        Vanliga frågor

        Mer än 9 av 10 svenskar har någon gång under året använt sig av sociala medier, vilket visar på vilken bredd och räckvidd sociala medier har idag. Med de olika plattformarnas olika inriktningar och format så finns det även något för alla, från TikToks videobaserade innehåll riktat mot en primärt ung publik till LinkedIns fokus på karriär och nätverkande. Sociala medier kommer även med extremt välfungerande och datastyrda funktioner som gör att du som marknadsförare verkligen kan specificera din kundbas ner till intressen (“älskar hundar”) och beteenden (“pendlar till jobbet”). Sociala medier är också extremt duktiga på att berätta för dig hur bra eller dåligt din kampanj går – och du kan därför alltid försäkra dig om att du får ut det bästa och mesta av din budget (ROI). Med annonsering på sociala medier kan du bygga ditt varumärke, driva trafik, skapa leads och bygga en följarskara. Ditt företag syns på de platser där svenska folket hänger när de tar en paus från det tråkiga jobbmötet, när de åker buss för att hämta barnen eller när de slappar i solstolen på semestern.

        TikTok är en social app som används för att skapa och dela videos, ofta med musikfokus. Appen, som skapades av kinesiska ByteDance, blev 2021 den största webbplatsen online – och petade därmed ner Google från förstaplatsen.

        Twitter är en mikroblogg där du som användare skriver tweets som inte får överstiga 280 tecken. Följare och icke-följare kan i sin tur like:a din tweet eller retweeta den (d.v.s skicka den vidare till sina följare). Du kan också dela länkar, videos och bilder samt skriva direktmeddelanden till användare. Twitter har ca 250-300 miljoner användare globalt.

        LinkedIn är världens största professionella nätverk, och särskiljer sig därför från andra sociala kanaler som Facebook och TikTok. Olika plattformar har olika ändamål – och olika målgrupper. Om du exempelvis vill marknadsföra dig till andra företag, potentiella anställda eller relevanta nätverk så är LinkedIn din bästa vän.

        Facebooks annonsverktyg erbjuder en uppsjö av olika annonsformat, målinriktningar, målgruppsinställnignar och annat. Därför finns det varken en magisk guide som ger dig svar på vad och hur du ska välja eller ett endaste svar som är rätt för alla företag som annonserar på Facebook. För att tr’ffa rätt krävs det erfarenhet, kunnande och massor av A/B-testande. Tycker du att det låter klurigt är det bara att höra av dig till oss.

         

        Johanssons Bygg vill annonsera på LinkedIn och väljer ett abonnemang på 12 månader. Företaget betalar då 3495 kr per månad i 12 månader. Av dessa 3495 kr utgör 1500 kr spend, d.v.s företagets budget för att köpa synlighet på LinkedIn.

        Johanssons Bygg tänker också att de ska göra en kortare annonsering på Twitter och väljer då även “Tillägg: Köpa flera sociala medier”. För 6 månaders annonsering på Twitter kommer företaget betala 3495 kr per månad, varav 1500 kr är spend, d.v.s företagets budget för att köpa synlighet på Twitter.

        Två månader in i kampanjen inser Johanssons Bygg att de vill öka budgeten för annonsköp på LinkedIn (spend) och beställer därför extra. Tillsammans med sin rådgivare på Eniro kommer de fram till att 2000 kr extra i månaden på LinkedIn är precis vad de behöver. Det betyder att 1600 kr extra läggs till deras tidigare kampanjbudget (då 20% går till serviceavgift). Totalt har nu Johanssons Bygg en kampanj på LinkedIn med en månatlig spend på 3100 kr. 

         

        Deras totala investering ser ut så här:

        • LinkedIn (12 månader) = 3495 kr per månad (varav 1500 kr spend)
        • Twitter (6 månader) = 3495 kr per månad (varav 1500 kr spend)
        • Extra budget (10 månader) = 2000 kr per månad (varav 1600 kr spend)

         

        Total investering under hela kampanjperioden: 82 910