Annonser på Google
Vill du fånga upp kunder som söker efter produkter och tjänster du erbjuder, just när de är intresserade? Med Google Ads hamnar ditt företag högst upp i sökresultatet.
Som Google Premier-partner hjälper vi dig att fånga de behov som dina kunder har och visa dem en klickbar annons längst upp på söktjänsterna Google och Bings sökresultat.
Att komma högt upp är viktigt. 90 % av de som söker på Google stannar kvar på den första sidan. Våra experter på annonsering ser därför hela tiden till att dina kampanjer visas där det är mest relevant och prisvärt för dig.
Du kan rikta din marknadsföring på Google mot ett specifikt område. Du kan också uppdatera kampanjens innehåll och budget löpande för att få bäst effekt av dina annonser på Google.
Med Annonser på Google hamnar ditt företag högst upp i sökresultatet
Detta får du med Annonser på Google / Google Ads
Kom igång enkelt
Våra experter hjälper dig med att formulera de budskap som du vill kommunicera. Vi sätter upp dina annonser och bevakar och förbättrar dem sedan löpande.
Du betalar bara för de klick du får på din annons.
Med en satt budget har du alltid kontroll över din kostnad.
Välj själv om du vill annonsera på både Google och Bing.
Fördelar för dig
Tilläggstjänster
Med vårt expanderingspack kan du visa upp bilder och information om dina storsäljande produkter i sökresultaten som dyker upp när kunder söker efter dina produkter. 999 kr /månad.
Du kan också tillfälligt öka din budget för speciella säsongserbjudanden, kampanjer eller liknande.
Därför ska du välja Eniro som partner för
din digitala marknadsföring
Vad kostar Annonser på Google?
1429 kr i månaden
vid 24 månaders abonnemang.
1829 kr i månaden
vid 12 månaders abonnemang
2479 kr i månaden
vid 6 månaders abonnemang
Vad är skillnaden på SEO och Google Ads?
Vad är egentligen skillnaden mellan sökmotoroptimering och Google Ads? I följande film berättar vi mer om fördelar och nackdelar med SEO och Google-annonsering – och varför du ofta behöver den ena för att få ett bra resultat på den andra. Med en väl genomarbetad Google-strategi kommer du öka antalet besök till din hemsida, förbättra din konvertering och vässa din försäljning.
Vanliga frågor om Google Ads
Vad betyder SEM?
SEM står för Search Engine Marketing och betyder kort och gott Sökmotormarknadsföring. Läs mer om SEM (sökmotormarknadsföring) här.
Vad är Google Ads?
Den vanligaste typen av Google-annons är de annonsmärkta sökresultaten som dyker upp på Google.se när du gör en sökning. Men Google Ads är större än så och inkluderar allt från nämnda sök-annonser till display och Google Shopping (se nedan). Läs gärna mer om Google Ads i vår ultimata guide om annonsering på Google.
Vad är skillnaden på Google My Business och Google Ads?
Google My Business är din företagsprofil på Google, den syns oftast till höger när du söker på ditt företagsnamn på desktop eller högst upp i mobilen. Google Ads är annonser kopplade till din verksamhet och har egentligen ingenting att göra med Google My Business.
Vad är Google Shopping?
Google Shopping är bildannonser som bland annat visas högst upp i sökresultatet. En förutsättning för att kunna annonsera genom Google Shopping är att du har en e-handel och att din hemsida uppfyller vissa krav. Vi hjälper dig gärna att komma igång.
Vad är annonstillägg (Ad Extensions)
Annonstillägg använder man för att göra annonsen mer tilltalande. Här kan man visa ytterligare information om ditt företag som adress, telefonnummer, omdömen eller länkar till andra områden på din webbplats.
Vad kostar det att annonsera på Google?
När man annonserar på Google anger man ett tak för sin annonseringsbudget, vilket betyder att kostnaden aldrig överstiger budgettaket. Det finns ingen minimigräns, men en för låg budget brukar sällan ge bra resultat. Behöver man hjälp med att sätta rätt budget hjälper vi gärna till.
Hur mycket kostar ett klick?
Det beror på flera faktorer. Bland annat konkurrens, geografi, tid på dygnet och hemsidans kvalitet.
Hur många sökord kan jag ha i min kampanj?
Mängden sökord är inte viktig utan snarare att de är relevanta utifrån vad potentiella kunder söker efter.
Vad avgör vilken placering min annons får i träfflistan?
Google Ads fungerar som en auktion där annonsörer budar på klick, men det bud som är högst vinner inte alltid. Google kombinerar budet med en kvalitetsfaktor för att skapa en så bra användarupplevelse som möjligt. För att lyckas med din Google Ads-annonsering är det därför viktigt att arbeta med kvalitet och relevans genom hela processen, som t.ex. er hemsida.
Varför syns inte min annons?
Anledningen till att du inte ser din annons kan bero på att du antingen har en begränsad budget eller att dina konkurrenter har en högre budget eller generellt högre kvalitetsfaktor på samma sökord som dig och därför konkurrerar med dig om annonsplatsen. Vi rekommenderar alltid att man håller koll på sin annonsstatistik för att se hur många faktiska visningar och klick man får per dag. Tänk på att inte söka på dina sökord för ofta på Google, risken är att man får en negativ påverkan på statistiken. Titta gärna här. Ytterligare en faktor som kan påverka är om sökordet har en för låg sökvolym, då aktiveras det inte hos Google och därför syns inte annonserna vid de sökningarna.
Hur ofta bör man ändra sina annonser?
Det finns ingen definitiv tidsbegränsning, men det är viktigt att annonstexterna är relevanta utifrån hemsidan och eventuella erbjudanden. En bra annons kan rulla på tills du märker att den börjar tappa i leverans medan en dålig annons (som inte verkar leverera det du förväntat dig) bör uppdateras efter en, av dig, bestämd testperiod.
Hur kommer jag åt min statistik genom Mitt Eniro?
Du loggar enkelt in på Mitt Eniro med BankId. På Mitt Eniro ser du statistik för alla dina köpta produkter. Önskar du hjälp eller kanske en genomgång av din statistik får du självklart höra av dig till oss. Antingen på telefon 0770 – 77 97 97 eller skicka ett mail till servicecall.se@eniro.com