Tillsammans med Sqore lanserade vi i våras innovationstävlingen Eniro Tech Challenge. Genom tävlingen ville vi hitta nya innovationer och drivna entreprenörer att samarbeta med och utveckla Eniros erbjudande. Förebild för tävlingen var projektet Eniro Navigation (vår gratis GPS-app som fungerar offline) som lanserades på cirka 3 månader tillsammans med portugisiska nDrive.
I fredags gick finalen av stapeln på Eniros huvudkontor i Frösunda.
Vi gjorde en egen tolkning av Draknästet och bjöd in fyra av våra favoriter till kontoret. Vinnaren av dessa fyra bolag blev svenska Adfenix från Göteborg. Adfenix är ett bolag som analyserar trafiken på hemsidan och mer specifikt studerar beteendet. Genom denna kunskap kan man sedan erbjuda lösningar för riktad annonsering i sociala kanaler.
”Det har varit fantastiskt kul att delta i Eniro Tech Challenge och att vi nu inleder ett spännande samarbete med ett så intressant bolag som Eniro,” säger André Hegge, VD Adfenix.
Stort tack till alla deltagare och grattis André Hegge och Gabriel Kamienny på Adfenix.
Fakta om Eniro Tech Challenge
- 3000 besökare till tävlingen från fyra kontinenter
- 4 finalister från Sverige (två stycken), Frankrike och England