Man skriver på papper intill dator och böcker

Det finns ett allt mer ökat intresse för displayannonsering bland svenska företagare. För många är det första gången man testar att annonsera med display ads. Hur fungerar det, vad bör man tänka på och vad kostar det egentligen att köra en bannerannons? Nedan har vi samlat 7 viktiga artiklar som lär dig allt du behöver veta om display.

1. Vad är displayannonsering?

Bannerannonsering, också känt som display ads, använder banner- och bildannonser för att marknadsföra verksamheter online. Men vad skiljer egentligen display från andra typer av annonser? Läs mer här …

2. Så här skapar du en bra displayannons

Vill du skapa en perfekt displayannons? Vi ger dig tips på vad du bör tänka på när du gör din första banner, från logotyp och knapp-text till annonstext och landningssida. Läs mer här …

[Vill du se webinar om display, kolla spelaren nedan. Artikeln fortsätter under videon]

3. Detta är fördelarna med displayannonsering

Vi listar fyra fördelar med displayannonsering som garanterar att ditt företag hela tiden är top of mind – från det stora utbudet till verktygen. Läs mer här …

4. Detta är utmaningarna med displayannonsering

All typ av reklam och annonsering har sina utmaningar. Och display ads är inte ett undantag. Vi har valt att fokusera på tre stycken utmaningar. Läs mer här …

5. Branding vs Performance

I följande text går vi igenom termerna branding och performance, vad skiljer dem åt, vad är de till för och hur påverkar din display-strategi? Läs mer här …

6. När bör du lägga pengar på display ads?

Displayannonsering är inte bara något för storföretagen – tvärtom! Vi tittar på hur du bör tänka när det är dags att investera i bannerannonsering. Läs mer här …

7. Hur skapar du en framgångsrik displayannonsering?

Vår display-expert Therese har över 15 års erfarenhet av displayannonsering. Här berättar hon mer om hur du bör tänka för att skapa en framgångsrik display-kampanj. Läs mer här …

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata