Vill du förändra och förbättra din närvaro online? I följande artikel berättar våra experter om de vanligaste felen svenska företag gör online. Från hemsidor och kundbemötande till Facebook-annonsering och Google My Business.
Det spelar egentligen ingen roll om du känner igen dig i en eller alla delar i följande lista. Genom att skapa ett förändringsarbete kring någon av följande punkter så kommer du inom kort se att en rejäl förbättring av din digitala närvaro. Kanske behöver du hjälp med din företagsinformation, kanske saknar du en bra strategi för dina målgrupper? Oavsett problembild så får du matnyttig information som kommer ta ditt företag vidare till nästa nivå.
1. Ditt företag har inte en tillräckligt ny hemsida
Visste du att ditt företag troligtvis inte har en tillräckligt ny webbplats? Men vad betyder det egentligen för ditt företag och varför är detta dåligt? Läs mer här …
2. Ditt företag har inte en tillräckligt bra hemsida
Det finns många sätt att bedöma huruvida en hemsida är bra eller dålig. För även om ditt företag har investerat i en ny hemsida så har det visat sig att även dessa kan ha sina allvarliga brister. Läs mer här …
3. Du glömmer bort kundernas omdömen online
Det kommer med största sannolikhet påverka ditt företag negativt om du tappar kontrollen över vad som sägs och tycks om ditt företag online. Läs mer här …
4. Du har ingen koll på vad som skrivs om ditt företag online
Visste du att dålig eller felaktig företagsinformation online kommer att leda till färre kunder? Och att information är en rankingfaktor för ditt företag. Läs mer här …

Tips: Börja med att skapa en målgrupp. Gärna redan igår. Definiera din typiska kund. Skapa en strategi eller skissa ner en arketyp på ett papper: “Josefine 37 år. Gillar att hemmafixa. Bor ofta i villa eller radhus. Behöver få tydliga råd och tips. Har ofta gott om pengar.”
5. Du har dålig koll på din målgrupp
Det kan tyckas som en självklarhet att man som företag har koll på sin kundkrets och målgrupp, men så är inte fallet. Läs mer här …
6. Dessa misstag gör svenska företag på Facebook
Annonserar ditt företag på Facebook? Visste du att felen du gör på Facebook kan verka små men kan visa sig vara såväl kostsamma för ditt företag som negativa för din marknadsföring? Läs mer här …
7. Dessa misstag gör svenska företag på Google
Driver du ett svenskt företag och upplever att du inte får ut det du förväntar dig av din Google-annonsering? Du är troligtvis inte ensam. Vi tittar närmare på felen svenska småföretagare gör på Google och Google My Business. Läs mer här …