På Eniro söker 1,4 miljoner potentiella kunder efter företag som ditt – och det bara under en vecka. Av dessa miljoner kommer över 58% att kontakta minst ett företag de hittat på Eniro. Så vad krävs för att du ska synas bäst inom din bransch och på din lokala marknadsplats?

Det första du bör göra när du ser över ditt företags profilsidor på Eniro är att sätta dig in i vad som faktiskt ingår i din annonsering på Eniro och hur du bäst utnyttjar dessa möjligheter. Här nedan har vi samlat de 7 viktigaste tipsen som får din profilsida på Eniro att sticka ut i mängden.

1. Logotyp

Ditt företags logotyp ingår självklart och syns i såväl träfflistan som under din profilsida (se bilder nedan). Tänk på att mer än hälften av dina kunder troligtvis kommer att se din logotyp i en mobil enhet, den bör därför vara så högupplöst och tydlig som möjligt.

2. ”Om oss”

Det är här du med ett fåtal väl valda meningar ska beskriva ditt företags reason to exist. En kärnfull programförklaring som får kunderna att snabbt förstå din verksamhet. Här är det bra att få med de viktigaste produkterna och tjänsterna som ditt företag erbjuder och eventuella varumärken som ni företräder.

3. Hemsida och sociala medier

Självklart länkas din profilsida till ditt företags hemsida. Saknar ditt företag en hemsida? Du har även möjligheten att länka till dina företagssidor på Facebook och/eller Twitter. Har du inga sociala medier knutna till ditt företag? Då kanske du bör läsa det här.

4. Övriga länkar

Förutom länkar till dina sociala medier och din hemsida så kan du även piffa upp din profilsida med upp till 10 andra länkar till valfria sidor. Om du till exempel driver en frisörsalong så skulle dessa kunna leda till en prislista på er hemsida, ett bildgalleri, en bokningssida och eventuella omdömen. På Eniros profilsida så länkar vi bl.a. till våra appar, referenskunder och kundservice (se nr. 4 på bilden nedan).

Vill du få hjälp med din profilsida? Våra experter står redo!

5. Öppettider

Se till så att dina kunder, nya som gamla, vet när du är på plats. Detta kan låta som en självklarhet men är något som ofta förbises. I en undersökning utförd av yp.com så uppger 37% av kunderna att de väljer bort ett företag som har felaktig information så som otydliga öppettider.

6. Fotografi

På din profilsida ingår även en bild, ett så kallat cover photo, som du väljer helt själv. Till detta tillkommer även en gatuvy-bild och ett flygfoto från Eniro samt omslagsfotot från ditt företags Facebook-konto (gäller endast om du har ett Facebook-konto). Se till att välja en bild eller banner som tydligt och snabbt visar kunderna kärnan i ditt företag. Läs gärna mer om varför du inte får glömma bort att tänka på din visuella kommunikation här.

7. Omdömen

Med en profil på Eniro så har du även möjligheten att bygga upp kanske det viktigaste som finns för ditt företag: positiva recensioner från dina nuvarande kunder. Med Eniros omdömen har du även möjligheten att kommunicera direkt med dina kunder. Driver du även ett företag inom en bransch med representation på Yelp så visas även dessa omdömen på din profilsida. Notera att dina samlade omdömen syns i träfflistan medan omdömen inklusive kundkommentarer syns på din profilsida. Passa på och fördjupa dig i omdömen och vad de faktiskt kan betyda för din verksamhet här.

Vill du veta mer? I den här artikeln fördjupar vi oss i några av de tilläggs-funktioner som finns tillgängliga för den Eniro-kund som vill vässa till sin profil ytterligare.

Behöver du hjälp med din profilsida? Här kan du få hjälp av våra experter

by

Vill du ha en gratis genomgång av din nuvarande marknadsföring?
Låt oss prata