Slide background

”Vi har en mycket större digital närvaro idag jämfört med för
bara 3-4 år sen.”

Marcus Öhrn, Hustvättarna

Kom igång med din annonsering

Så ska Hustvättarna växa med hjälp av Eniro

– ”För oss handlar det om bäst ’value for money’

– Den digitala publiken är tuff och man har inte råd med för många misstag,
säger Marcus Öhrn, verksamhetschef på Hustvättarna i Malmö. Han vet vad han
pratar om, för om det är något som Hustvättarna specialiserat sig på så är det
tuffa förutsättningar. I dag erbjuder företaget flera olika tjänster inom tvätt och
renhållning och kan med sin specialistkompetens även tvätta bort kraftigt
nedsmutsade och förorenade ytor.

Hustvättarna har en väl inarbetad digital strategi där fokus dels ligger på att lyfta
de många goda omdömena som företaget samlat på sig under åren. På hemsidan
låter man de 5 starka stjärnorna som företaget fått från Eniros recensenter tala
sitt tydliga språk, kryddat med kund-omdömen som ”helt suveränt” och ”riktiga
proffs”. Dels har man även valt att abonnera på Eniros digitala
kampanjprodukter (med fokus på Adwords, sökmotoroptimering och Facebook).
– För oss handlar det om bäst ”value for money”. I jämförelse med andra
alternativ fanns det ingen som kunde matcha Eniro. För en företagare och
entreprenör som mig så är detta ett viktigt område, men tyvärr ett område som
jag känner att jag inte har tid och kunskap att fixa själv. Den personliga
kontakten, rådgivningen och servicen som Eniro har levererat har varit riktigt
bra! Tid är pengar och jag upplever att Eniro har en samlad och bred kompetens
inom flera områden som ger oss det mervärde inom marknadsföring som vi på
Hustvättarna söker.

– Ska jag vara helt ärligt så kände jag en viss nervositet från början

Vad hade ni för förväntningar på samarbetet med Eniro?
– Ska jag vara helt ärligt så kände jag en viss nervositet från början. Men jag har
hela tiden varit övertygad om Hustvättarnas kapacitet. Efterfrågan på våra
tjänster har bara ökat för varje år, så för mig har det handlat om att dels kunna
leverera på den ökade efterfrågan och dels se till att ännu fler kunder når oss via
vår marknadsföring – och det har de gjort. Vi har haft en väldigt positiv och
framgångsrik utveckling med det upplägg vi har genom Eniro.

Hustvättarna har siktet inställt på expansion och tillväxt. I dag arbetar man mer
kundanpassat med sin marknadsföring, då kundportfolion innehåller en bred
blandning av företag och privata kunder.
– Vi har en mycket större digital närvaro idag jämfört med för bara 3-4 år sen.
Sen gäller det att vara vaken på förändringar och behålla förmågan att vara
flexibel så att man kan anpassa sig efter hand. Det är en styrka som Hustvättarna
har. Vi försöker följa strömningarna och tänka modernt, hitta nya vägar och ligga
steget före konkurrenterna, säger Marcus Öhrn.
– Vi är en etablerad aktör på marknaden med absolut bäst omdömen sedan
flera år och nu vill vi förstärka vår position som ett av de främsta företagen inom
vår bransch och bli det självklara valet för kunderna.

Vilka är utmaningarna när man väljer marknadsföring som småföretagare?
– Man kan inte synas överallt. Satsa pengarna där man vet att det fungerar och
utveckla det över tid. Och känner man sig osäker så finns det experter på Eniro
som kan hjälpa till. Genuint och tydligt är ett bra riktmärke för oss på
Hustvättarna.

  • Köpta Eniroprodukter

    Adwords

    Sökmotoroptimering

    Facebook

Har du ökat din sökbarhet så att dina kunder hittar dig?