Eniro-Testimonial-Hemverket_webb2

”För oss är kundernas omdömen på Eniro det viktigaste verktyget.”

Andreas Ryd, Hemverket

Kom igång med din annonsering

ALLA MÄKLARE JOBBAR INTE LIKADANT

Vi har pratat med Andreas Ryd på Hemverket om deras utmaningar och vilken typ av digital marknadsföring som fungerar bäst för dem just nu. Hemverket är en rikstäckande fastighetsmäklaraktör med en unik affärsmodell. De tar ett fast arvode oavsett pris på bostaden och säljaren tar endast hand om visningen. Enligt Andreas Ryd skapar det den bästa laguppställningen vid en bostadsförsäljning.
– Säljaren som kan sitt hus tar hand om visningen, vi tar hand om resten!

En stor utmaning för Hemverket är att få marknaden att förstå den något annorlunda affärsmodellen.
– Många tror att alla mäklare jobbar likadant. Egentligen är vår modell mycket enklare och förmånlig för våra kunder, säger Andreas Ryd.

”Kundernas omdömen på Eniro är effektivt för att övertyga nya kunder”

Hur jobbar ni på Hemverket med digital marknadsföring?
– Det som funkar för oss just nu är Google Adwords, Eniro och i viss mån tävlingar, dock främst rekommendationer från tidigare kunder. Vi finns ju på Facebook, men det är inte en primär kanal för oss. Våra kunder kommer i första hand via Adwords, rekommendationer och Eniro. Vi har över 200 omdömen på Eniro och vi hänvisar våra kunder dit för att läsa dem när de vill se referenser.

Andreas Ryd betonar att rekommendationer och omdömen är det absolut viktigaste verktyget för att få nya kunder till Hemverket. Via gamla kunders utlåtanden kan nya kunder få förtroende för företaget och våga anlita dem.

– Rekommendationer är särskilt viktiga för oss eftersom kunden är ovan vid vår affärsmodell, men litar på vad andra kunder säger, som med allt annat. Därför hänvisar vi nya kunder till våra omdömen när de då ber om eventuella referenser. Det betyder så mycket för oss att jag blir väldigt irriterad de gånger när en kund ringer tillbaka och säger att omdömen ligger nere.
Rekommendationerna gör idag vad en annons gjorde förr, det vill säga hjälper kunder att ta ett beslut som känns rätt. Därför är Eniros driftsäkerhet väldigt viktig. Som tur är hör det till ovanligheterna att Eniro ligger nere, sådant händer nästan överallt.

”Rekommendationerna gör idag vad en annons gjorde förr, det vill säga hjälper kunder att ta ett beslut som känns rätt”

Om du fick önska, vad skulle du vilja ha hjälp med när det gäller den digitala marknadsföringen?
– Jag är väldigt intresserad av hur vi kan använda retargeting och hur man mäter effekten av sin marknadsföring genom att lära av användarens beteenden på nätet.

  • Kund: Hemverket

    Antal anställda: 16
    Kundkontakter 2015: 93 453

  • Köpta Eniroprodukter

    Profilsida
    Logotyp i träfflista
    Mobilpaket
    Videopresentation

Så här gör Hemverket

En riktigt positiv recension av Hemverket på Eniro. Totalt över 200 recensioner än så länge.

Se fler recensioner av Hemverket här

Har du ökat din sökbarhet så att dina kunder hittar dig?