Toppbild_150623

”Eniro är vår viktigaste kanal för att få nya kunder.”

Niklas Andersson, Andersson Måleri

Kom igång med din annonsering

MÅLERIET SOM MIXAR GAMMALT OCH NYTT

Nicklas Andersson driver Andersson Måleri i Kristinehamn. Företaget grundades av Nicklas farfar, Tage Andersson, på 1940-talet och fortfarande efter tre generationer ägs det av samma familj.

– Det är lite speciellt med ett familjeföretag som funnits länge. En del kunder har både min far och farfar gjort jobb hos och vissa kunder har funnits i 70 år. Min farfar och även far har gjort en hel del kyrkmålningar här i bygden.

Andersson Måleri har idag ett brett erbjudande som sträcker sig från industriblästring till gammaldags papp/vävtak spänning. Jobben kan vara små eller stora, målning av ett enstaka rum, eller helrenovering av ett hus från 1800-talet. En av företagets specialiteter är att mixa gammalt och nytt.

”Nu för tiden frågar jag alltid kunderna hur de hittat oss och de flesta hittar oss via Eniro”

Vi pratar om dagens utmaningar och Niklas nämner tidsaspekten som en sådan.

– Vi upplever en ökad tidspress men det gör kanske alla branscher. Folk hade i varje fall mer tid förr.

Hur arbetar Andersson Måleri, ett företag med anor från 1940-talet, med den nya tidens digitala marknadsföring?
Niklas Andersson berättar att de har en hemsida som de vill utveckla, som de behöver mer tid att jobba med. Han berättar också att Eniro är deras viktigaste kanal för att få nya kunder.

– Nu för tiden frågar jag alltid nya kunderna hur de hittat oss och de flesta kommer via Eniro. Det kommer faktiskt fler nya kunder från Eniro än genom kundreferenser, och det är ju ganska anmärkningsvärt med tanke på att vi haft trogna kunder i flera generationer. En teori kan vara att även om man hört talas om företaget genom bekanta så söker man via Eniros hemsida.

Jobbar ni med sociala medier?
– Vi finns på Facebook och kanske snart också på instagram. Har lite följare, men självklart skulle man vilja ha fler. Men sociala medier är inte min starka sida. Jag borde bli bättre på det.

”Det kommer faktiskt fler nya kunder från Eniro än genom kundreferenser”

Vad skulle du ge för råd till andra företagare om digital marknadsföring?
– I grund och botten handlar det ju om att ha ett bra erbjudande och nöjda kunder och att göra det synligt. När det gäller Eniro gäller det att ha en bra ranking, dvs att hamna högt upp på träfflistorna när någon söker efter måleri. För mig har det fungerat bra.

  • Kund: Andersson Måleri

    Antal anställda: 1-4
    Kundkontakter 2014: 2 109

  • Köpta Eniroprodukter

    Profilsida
    Facebooksida
    Kategoribanner
    Logotyp i träfflista
    Mobilpaket

Så här gör Andersson Måleri

En positiv recension av Andersson Måleri på Eniro.

Se fler recensioner av Andersson Måleri här

Har du ökat din sökbarhet så att dina kunder hittar dig?