Toppbild_Avtalsvillkor_Clean

Avtalsvillkor - Så funkar det

Har du frågor om våra avtalsvillkor?

För oss är det viktigt att du som kund förstår hur våra avtalsvillkor och faktureringsrutiner fungerar för att allt skall fungera så smidigt som möjligt. Därför har vi sammanfattat våra villkor enligt nedan, våra fullständiga avtalsvillkor kan du läsa här. Dessa villkor gäller generellt för all annonsering i Eniros tjänster; Eniro.se, Proff och Din Del.


1. Säljkontakt

Du får en säljkontakt av oss antingen via ett personligt besök, ett telefonsamtal eller postalt utskick. Om du får en säljkontakt via ett personligt besök eller ett telefonsamtal kommer du och vår säljare överens om vilka produkter och tjänster som passar just ditt företag bäst. Om du inte vill köpa något är det naturligtvis OK!

Om du är kund sedan tidigare kan vi också kontakta dig via brev och då kommer vi även bifoga din orderbekräftelse tillsammans med brevet. Du har då 15 kalenderdagar på dig att ändra din annonsering, korrigera uppgifter eller annullera ordern. Hör vi inget av dig inom 15 kalenderdagar fortsätter din annonsering som tidigare.

2. Orderbekräftelse

Efter det att du och säljaren kommit överens om vilka produkter och tjänster som passar just ditt företag, skickar vi en orderbekräftelse för att minska risken för fel och missförstånd. Om du vill ändra något eller annullera din order skall du göra det inom 15 kalenderdagar från ditt orderdatum* genom att kontakta vår kundservice här.

Om du blivit kontaktad via brev är din orderbekräftelse bifogad i brevet vi skickat till dig.

* Orderdatum är vanligtvis samma dag som säljbesöket eller det datum som du och säljaren kommit överens.

3. Faktura & betalning

Inom 10 kalenderdagar från ditt orderdatum skickar vi din faktura, då har du 15 kalenderdagar på dig att betala fakturan. Vi skickar en påminnelse 20 kalenderdagar från utskriftsdatumet på din faktura om vi inte får in din betalning i tid. Om inte heller påminnelsefakturan betalas i tid måste vi tyvärr skicka ditt ärende vidare till inkasso/Intrum Justitia.

Om du anser att något är felaktigt är det viktigt att du kontaktar vår kundservice omgående så att vi hinner reda ut eventuella problem direkt, innan ditt ärende går vidare till Intrum Justitia.

4. Publicering

Din annonsering kommer i normala fall att vara publicerad dagen efter ditt orderdatum.

5. Annonseffekt

Du kan följa effekten av din annonsering genom vår Effektrapport som vi mailar till dig 1 gång/månad. Läs mer om hur vår Effektrapport fungerar här.

Vill du veta mer om våra avtalsvillkor?